Comme souvent, les dimanches, je m'adonne à une autre passion ! Les vides-greniers et les brocantes. Bien sûr, dès que je tombe sur un jeu, je ne peux pas résister à l'envie de l'obtenir. J'ai le même problème avec les vinyles, les vieux objets, les trucs improbables surtout si cela n'a aucun intérêt. Comme disait Jérôme Bonaldi :" Cela n'a aucune utilité, donc c'est indispensable".
Bref revenons à nos moutons (qui se font la guerre dans un excellent jeu, au demeurant).
Aujourd'hui je ramène :
TORU (L’ancêtre du JUNGLE SPEED) - EXTRA GROS TITRES ! (une version plus moderne du vénérable SCOOP de 1946) - QUARTO (Un jeu de stratégie ou c'est l'adversaire qui vous donne vos pièces à jouer) - GOOGLY (Un jeu de carte de simulation de criquet de 1932) .
je ne les connais pas tous !!!
RépondreSupprimerTiens j'ai trouvé ça sur le Googly:
RépondreSupprimerGameplay begins by separating the 50 bowling cards from the 48 batting cards. From the bowling deck a number of individual bowler piles are created (i.e., 5 piles if 5 bowlers are indicated by the defensive player). The batting cards are then shuffled and split into 2 piles (1 for each batsman), then the 1st batsman flips a card from his pile. If a 2, 4, or 6 is played, the score is recorded and the 1st batsman continues play. If a 1 or 3 is played, the score is recorded and the play moves to the 2nd batsman. If a "How’s That" card is played, the defensive player flip the top card from the "active bowler" pile (i.e., the pile designated as the bowler for the current over) and scores the result (i.e., run out, stumped, Not out, Leg-bye, etc.). Batting cards are reshuffled every three overs; bowling cards are reshuffled every five overs.
The game flow and rules closely follows the real game of cricket - an over consists of 6 bowled balls (cards) plus extras, batsman change sides after each over, 10 wickets taken constitute an inning, etc. As with the real cricket, the goal of the game is to outscore your opponent over two innings.
Loïc du Syndrome
Merci beaucoup
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